Kjøps- og leveringsbetingelser
Gjennom å handle hos oss aksepterer og godkjenner du som kunde samtidig alle gjeldende betingelser.
Vareopplysninger
Hos Betty’s Tesalong ønsker vi å gi så korrekt informasjon som mulig om våre varer. Vi tar forbehold om at skrive- og tastefeil kan forekomme. Bilder på nettsiden kan en sjelden gang avvike fra varens faktiske utseende. For eksempel kan lysforholdene under bildetakning gjøre at fargen på teen kan variere. Alle våre anbefalinger er veiledende og vil naturligvis ikke passe for alle. Dersom teen du har bestilt ikke smaker slik du har forventet kan ikke vi klandres for det, men vi strekker oss så langt vi kan for at du skal finne den teen som passer deg. Det er viktig at du oppbevare te på anbefalt måte for at den skal beholde sin smak og aroma. Oppbevar teen i originalemballasjen eller bruk en luft-, fukt- og lystett beholder. Etter at du har mottatt produktene plikter du innen 48 timer å undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen. Om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Ikke nøl med å ta kontakt dersom noe ikke samsvarer med forventningene.
Partene
Selger er Betty’s tesalong AS og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kontaktinformasjon til selgeren er:
Organisasjonsnummer: 921 523 912
Besøksadresse: Yttersida 788, Teigan 8450 Stokmarknes
E-post: kontakt@bettystesalong.no
Telefon: 938 16 012
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Priser
Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Frakt opplyses i kassen. Det er ingen skjulte kostnader hos oss. Legg spesielt merke til at våre teer selges i ulike forpakninger, og at størrelsen på pakkene kan variere fra produkt til produkt.
Den aktuelle vekten står opplyst på produktsiden.
Frakt og levering
Alle varene blir sendt fra vårt lager i Vesterålen. Vi sender til hele verden. Forventet leveringstid er avhengig av postgangen.
Små leveranser koster 80 kr.
Større leveranser koster 140 kr.
Til Svalbard kommer et frakttillegg på 190 kr.
Til utlandet kommer porto på 270 kr.
Alle bestillinger sendes i løpet av 1-5 virkedager (mandag-fredag).
Betaling
Betaling med kort eller Vipps: Dette er den raskeste måten å betale på, og det er like sikkert som å bruke kortet i en butikk. Betalingen behandles av Dibs Easy, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/Eurocard. Med Dibs har man de samme garantier og den samme trygghet som i den fysiske verden. Det er ingen oppbevaring av kortnummer i nettbutikken. Alt foregår online, med direkte autorisasjon av kjøper og selger. Betalingssidene er sikret med SSL og alle kortdetaljer er kryptert.
Av sikkerhetsmessige grunner lagrer vi i butikken ikke ditt kreditkortnummer.
Den sikreste løsningen på markedet markedsføres av Visa og MasterCard under navnene Verified by Visa (VbV) og Master Card Secure Code (MCSC). Løsningen innebærer at partene i kjøpsøyeblikket blir autentisert.
Dette betyr at kortholder, i tillegg til å oppgi kortnummer og utløpsdato, må identifisere seg med en kode mottatt fra kortutsteder. Koden kan være et passord, kodekort, kodebrikke, eller sikkerhetsløsning som kortholder gjenkjenner fra nettbanken sin. Du kan altså betale med Visa eller Master Card/Euro Card. Vær obs på at du må oppgi CVV2-koden som står bak på kortet ditt. Dette er en 3-sifret kode som står til slutt i signaturfeltet, og som sikrer at brukeren har et gyldig kort.
Levering
Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.
Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
Kurs og arrangementer leveres på kurs-/arrangementsdagen.
Frist for ombooking og avbestilling er senest to dager før kurset/arrangementet.
Angrerett og retur
Ved kjøp av varer over internett har du angrerett i 14 dager etter motatt vare.
Ved retur av bestilte varer er det kunden som betaler returporto, jfr Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven). Etter samme lov tapes retten til retur av varer dersom varen er brukt eller på annen måte forringet og ikke lenger i salgbar stand. Varer som returneres skal ikke sendes i oppkrav til oss.
Merk:
Angreretten gjelder kun te i hele pakker med forsegling, der forseglingen ikke er brutt og emballasjen er hel slik at vi kan videreselge produktet.
Kurs og arrangementer er unntatt angrerett og derfor ingen angrerett på.
Feil eller manglende leveranser:
Dersom du mangler en vare, har fått feil vare, eller du har mottatt en vare som er ødelagt i forsendelsen din, må du ta kontakt med oss raskest mulig. Send oss e-post på kontakt@bettystesalong.no
Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen.
Personsikkerhet
Betty’s Tesalong lagrer ingen andre opplysninger om kunden enn det vi trenger for å sende ut varer. Vi videreselger heller ikke slik informasjon. Ved betaling med kredittkort benyttes en sikker, ekstern løsning som gjør at vi selv aldri er i kontakt med kortnumre eller bankinformasjon, og dermed kan heller ingen hente ut slik informasjon hos oss.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.